19 August 2011

PENGISYTIHARAN SEBAGAI PENGANGGUR

Dengan ini ak mengisytiharkan ak telah pon berhenti kerja kat dunkin' donuts...
kat sini aku sertakan sekali surat benti kerja aku,
mane la tau kalo2 korang nak jadikan sbg contoh bile korang nak buat surat benti kerja nanti...
CONTOH KARANGAN SURAT RASMI DARJAH 6
tapi BM tonggang tebalik, haha





Naurah Jasmin **letak bin/binti skali ye**

**alamat sendiri**

Selangor Darul Ehsan.

En. **nama bos sendiri**

Dunkin’ Donuts,

Plaza Alam Sentral,

40000 Shah Alam,

Selangor Darul Ehsan. 11 Ogos 2011

Tuan,

Per: Notis Berhenti Kerja.

2. Saya Naurah Jasmin seperti nama diatas memberitahu bahawa saya akan berhenti kerja sebagai krew separuh masa di Dunkin’ Donuts Plaza Alam Sentral.

3. Saya akan berhenti berkerja adalah kerana saya ingin membuat persediaan awal untuk kemasukan universiti pada 4 September 2011.**eceh persediaan awal konon**

4. Saya akan mula berhenti bekerja dari Dunkin’ Donuts Plaza Alam Sentral pada 17 Ogos 2011. Saya memohon ribuan terima kasih pada pihak Tuan kerana sudi menerima saya bekerja disini

SEKIAN TERIMA KASIH

Yang Benar

**semadikan otogerap anda disini**

……………………………………………….

(NAURAH JASMIN BINTI **nama ayah anda**)








HAHA

serius tak boleh gune punye contoh daa....

sebenarnye sehari sebelom benti baru aku hantar surat benti ni...

ikut suka suki je yek...

supervisor ak pon banyak kali dok bertanyekan bile nak hantar surat benti, sebabnye ak da bgtau awal aku nak benti bila punchcard tutup,

sepatutnye 25 haribuln baru punchcard tutup, itu kalo ikut mcm biase la. Tapi agak last minute gak la dapat tau rupenye utk bulan ni punchcard tutup awal sbb nak bagi gaji sebelom raye.

ikutkan kne hantar surat berhenti notis seminggu, tapi disebabkan lambat tau news tutup punchcard tu, so lambatla ak bg surat berhenti.

last2 die cakap, pandai2 la adjust tariknye, so ak pon adjust je la ikut suke...



SMILE AND PEACE

(^_^)Y

2 comments:

shedameor said...

boleh la belanja aku minah oi. haha

Naurah Jasmin said...

sory la cik akak...
da bagitau da awal2...
takde kes belanje2 ni..